4 veidi, kā pārbaudīt ūdens kvalitāti mājoklī

4 veidi, kā pārbaudīt ūdens kvalitāti mājoklī

 

Ūdens aizņem vairāk nekā divas trešdaļas no cilvēka ķermeņa svara. Šīs vielas daudzums smadzenēs ir gandrīz 95 procenti. Ūdeņraža oksīds nodrošina dzīvībai nepieciešamos procesus, un tiek rekomendēts patērēt no 1.5 līdz 3 litriem ūdens dienā.

Ūdens ir nozīmīgs labas garīgās un fiziskās veselības nodrošināšanas elements. To būtu jādzer gan tāpēc, lai organisms un iekšējie orgāni normāli darbotos, gan tāpēc, lai saglabātu labu izskatu, garastāvokli un darbaspējas. Ja nepērkam dzeramo ūdeni veikalā, nereti rodas bažas par mājoklī esošā ūdens kvalitāti. Zinot to, cik piesārņota ir apkārtējā vide, rodas jautājums: ko gan vēl, izņemot ūdeni, mēs iedzeram līdz ar šķidruma uzņemšanu? Ir dažādi veidi, kā tu vari pārliecināties, cik kvalitatīvs ir ūdens tieši tavā dzīvesvietā.

1.    Ūdens izskata un īpašību novērtēšana

Zinot to, kādām īpašībām būtu jāpiemīt ūdenim, ja tas nesatur cilvēkam bīstamus mikroorganismus, iespējams spriest par dzeramā ūdens kvalitāti. Rūpīgāk aplūkojot ūdens nokrāsu un novērtējot garšu, tu vari uzzināt, cik pamatotas varētu būt bažas par dzeramā ūdens kvalitāti tavā mājoklī. Kvalitatīvs un nekaitīgs ūdens ir dzidrs un ar patīkamu, atsvaidzinošu garšu bez jebkādas piegaršas. Turot ūdens glāzi pret gaismu,  var redzēt, vai tas ir tumšs, brūns vai citādi iekrāsojies, kas var liecināt par sarūsējušām caurulēm un ūdens piesārņojumu.

Ķīmiskās vielas un izšķīdušās gāzes, kas ir ūdens sastāvā, nosaka tā garšu, krāsu, smaržu un duļķainību. Novērtējot ūdens kvalitāti pēc minētajām pazīmēm gan jāatceras, ka katram cilvēkam ir atšķirīgas garšas sajūtas. Ir arī mikrobi, kurus saredzēt ar aci nevar, tāpēc to, cik lietošanai drošs ir dzeramais ūdens, tikai pēc izskata pilnībā novērtēt nav iespējams.

2.    Sazināšanās ar ūdens piegādātāju

Uzzini par jau veiktajām ūdens kvalitātes pārbaudēm no piegādātāja! Ja patērē ūdeni, kas tiek piegādāts pa ūdensvadu, informāciju par dzeramā ūdens kvalitāti vari saņemt no ūdens piegādes pakalpojuma sniedzēja. Piegādātājs ir atbildīgs par iedzīvotāju informēšanu par viņiem piegādātā dzeramā ūdens kvalitāti un nekaitīgumu. Tam ir jāsniedz informācija patērētājam arī par pasākumiem, kurus ir veicis piegādātājs un kuri ir jāveic pašiem iedzīvotājiem, lai nodrošinātu dzeramā ūdens kvalitāti.

3.    Laboratorijas pakalpojumi

Ja tev rūp ūdens kvalitāte savā mājoklī, lai pārliecinātos par tās atbilstību normām, vari sameklēt respektablu, neatkarīgu laboratoriju, kas sniegs precīzus, detalizētus rezultātus. Šeit gan ieteicams būtu arī izvērtēt, vai iestāde nav ieinteresēta pārdot pēc iespējas vairāk dārgu filtrācijas sistēmu, kas attīra piemaisījumiem bagāto ūdeni mājoklī.

Pirms vērsies laboratorijā ar sev interesējošo jautājumu, vērtīgi ir noskaidrot, vai tā ir akreditēta ūdens izmeklējumiem.  Akreditēto laboratoriju saraksts pieejams Latvijas Nacionālā akreditācijas biroja mājas lapā www.latak.lv. Ūdens kvalitāti laboratorijās iespējams pārbaudīt gan pēc mikrobioloģiskajiem, gan ķīmiskajiem rādītājiem. Kamēr ķīmiskie rādītāji visbiežāk raksturo ūdens kvalitāti, mikrobioloģisko analīžu rezultāti norāda, vai ūdenī nav savairojušies patogēnie mikroorganismi, kas varētu ierosināt slimības.

4.    Ūdens testu komplekts

Tu vari arī iegādāties ūdens testa komplektu, ko iespējams atrast un pasūtīt interneta veikalos. Šajos komplektos parasti ir slokšņu pakete, kas satur reaģentus, kuri maina krāsu, norādot uz dažādu piesārņotāju klātbūtni ūdenī. Šādā veidā var vienkārši uzzināt, cik daudz ūdenī ir baktēriju, svina, pesticīdu, nitrītu/nitrātu, hlora. Tāpat arī, sekojot uz iepakojuma atrodamajām pamācībām, iespējams noskaidrot ūdens cietību, pH līmeni, kā arī to, cik lielā mērā konkrētas vielas daudzums ūdenī atbilst vielas nekaitīguma un kvalitātes prasībām. Internetā iespējams iegādāties arī dažādus testeru komplektus, reaģentus, piemēram, indikatortabletes hlora līmeņa noteikšanai ūdenī, kas neprasa lielus finansiālo līdzekļu ieguldījumus.
 

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Еженедельная тема

Горячие предложения

Новости